Het gaat al jaren, op z'n zachtst gezegd, niet zo lekker bij het Amsterdamse bedrijf VanMoof, dat elektrische fietsen verkoopt. Onder klanten heerst daardoor ontevredenheid; niet alleen blijven zij met vragen achter, maar ook met kapotte fietsen. Vanmiddag werd de winkel aan de Mauritskade zelfs gesloten, waarschijnlijk vanwege boze klanten.
"Ik heb zes maanden op mijn fiets moeten wachten", zegt een bezoeker van het reparatiepunt in Oost. Dat ze hier is, betekent niet veel goeds. "Ik heb de fiets één week en ik ben al drie keer hier geweest." "Je zou zeggen dat als je drieduizend euro betaalt voor een fiets, dat die het dan in elk geval doet", zegt een andere klant.
In het rood
Dinsdag meldde Het Financieele Dagblad dat VanMoof al jaren geen zwarte cijfers schrijft. Vorig jaar zouden ze 80 miljoen euro verlies hebben geleden. Ook schrijft de krant dat de onderneming begin dit jaar in geldnood dreigde te komen, maar door een investeringsronde was het gevaar voor nog meer rode cijfers geweken. VanMoof heeft ook de verkoop van nieuwe fietsen stilgelegd, zodat ze lopende bestellingen kunnen inhalen. Dat staat op hun site.
VanMoof-rijders merken de onrust binnen het bedrijf ook aan de kwaliteit van hun fiets en aan de lange wachttijden om de fietsen te laten repareren. "Ik heb twee VanMoofs, omdat er één vaak kapot is", zegt een klant. "Ik wil een nieuw merk kopen, omdat ook de tweede het niet goed doet, maar dan moet ik wel even sparen. Nu ben ik failliet." Veel klanten voor de deur geven aan dat ze minimaal zes weken moeten wachten op een afspraak om hun fiets te laten maken.
Vanmiddag gaat de winkel waar bovenstaande klanten nog terecht konden ineens dicht. Ook de politie is aanwezig, die laten weten dat ze zijn afgekomen op een melding van 'conflictontwikkeling'. Of dat de concrete reden is voor het sluiten van de winkel, kan de politie niet zeggen.
Voor de deur staan verbaasde fietsers. "De fietsenmakers ontweken ons net", zegt iemand. "Waar moet ik nu heen als ik een probleem heb met mijn fiets? VanMoof communiceert niets." "Sowieso gaan ze failliet!", roept een ander, die bekent erg boos te zijn op het bedrijf. "Dit kan toch niet zo?"
VanMoof wil nog altijd niet reageren.
❌
❌
❌
AT5 - Echt Amsterdams Nieuws
Abonneer hier op ons youtubekanaal:
https://www.youtube.com/AT5
Tips of opmerkingen?
Whatsapp: 06 511 909 38
Telefoon: 020 555 1155
Volg AT5:
www.at5.nl
Instagram: instagram.com/at5.nl
Facebook: facebook.com/at5nl
Twitter: twitter.com/at5
"Ik heb zes maanden op mijn fiets moeten wachten", zegt een bezoeker van het reparatiepunt in Oost. Dat ze hier is, betekent niet veel goeds. "Ik heb de fiets één week en ik ben al drie keer hier geweest." "Je zou zeggen dat als je drieduizend euro betaalt voor een fiets, dat die het dan in elk geval doet", zegt een andere klant.
In het rood
Dinsdag meldde Het Financieele Dagblad dat VanMoof al jaren geen zwarte cijfers schrijft. Vorig jaar zouden ze 80 miljoen euro verlies hebben geleden. Ook schrijft de krant dat de onderneming begin dit jaar in geldnood dreigde te komen, maar door een investeringsronde was het gevaar voor nog meer rode cijfers geweken. VanMoof heeft ook de verkoop van nieuwe fietsen stilgelegd, zodat ze lopende bestellingen kunnen inhalen. Dat staat op hun site.
VanMoof-rijders merken de onrust binnen het bedrijf ook aan de kwaliteit van hun fiets en aan de lange wachttijden om de fietsen te laten repareren. "Ik heb twee VanMoofs, omdat er één vaak kapot is", zegt een klant. "Ik wil een nieuw merk kopen, omdat ook de tweede het niet goed doet, maar dan moet ik wel even sparen. Nu ben ik failliet." Veel klanten voor de deur geven aan dat ze minimaal zes weken moeten wachten op een afspraak om hun fiets te laten maken.
Vanmiddag gaat de winkel waar bovenstaande klanten nog terecht konden ineens dicht. Ook de politie is aanwezig, die laten weten dat ze zijn afgekomen op een melding van 'conflictontwikkeling'. Of dat de concrete reden is voor het sluiten van de winkel, kan de politie niet zeggen.
Voor de deur staan verbaasde fietsers. "De fietsenmakers ontweken ons net", zegt iemand. "Waar moet ik nu heen als ik een probleem heb met mijn fiets? VanMoof communiceert niets." "Sowieso gaan ze failliet!", roept een ander, die bekent erg boos te zijn op het bedrijf. "Dit kan toch niet zo?"
VanMoof wil nog altijd niet reageren.
❌
❌
❌
AT5 - Echt Amsterdams Nieuws
Abonneer hier op ons youtubekanaal:
https://www.youtube.com/AT5
Tips of opmerkingen?
Whatsapp: 06 511 909 38
Telefoon: 020 555 1155
Volg AT5:
www.at5.nl
Instagram: instagram.com/at5.nl
Facebook: facebook.com/at5nl
Twitter: twitter.com/at5