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MAZDA MX-30 Rotary EV:MAZDA轉子引擎技術重返日本市場!綠色革命

7 個月前
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2023年1月中旬、マツダはベルギーのブリュッセルモーターショーでMX-30ファミリーの新たな章を発表し、航続距離延長電気技術を搭載したMX-30 e-SkyactivロータリーEVを発表した。 今回の発表の焦点は、エンジンがロータリーエンジンを発電機として使用する独自の航続距離を延長する電気システムであり、マツダがロータリーエンジン技術を採用するのはRX-8の生産終了以来2回目となる。

マツダは最近、日本市場でMX-30ロータリーEVの予約活動を開始し、11月に日本市場で正式に発売する予定だ。 マツダはすでに2020年に、軽量ハイブリッドクロスオーバーSUVとして位置付けられるMX-30自動車シリーズを導入しました。 その後、全電気自動車のMX-30 EVモデルシリーズを発売しましたが、航続距離は300kmに達しなかったため、一部の市場では批判を受けました。 しかし、電気自動車の熾烈な競争において、マツダはMX-30 EVモデルの電気バージョンを二の次の焦点と考えているようだ。

マツダは以前、ロータリーエンジンを搭載した長距離パワーモデルを発売する計画を発表しており、これも同社が非常に重視している製品の一つである。 コンパクトなサイズで注目を集めるロータリーエンジン。 MX-30ロータリーEVは、排気量830cc、出力53kW(約71馬力)、トルク11.4kg・mのロータリーエンジンを搭載しています。 このエンジンの主な機能は、容量17.8kWhのリチウム電池パックを充電するための発電機として機能すると同時に、車両には50リットルの燃料タンクも装備されています。 電気モーターの出力は125キロワット(約168馬力)、トルクは26.5キログラム。

マツダが発表したデータと日本の運輸省の試験結果によると、MX-30ロータリーEVの純電気航続距離は107キロメートル(WLTC規格)に達し、平均エネルギー消費量は1リットル当たり15.4キロメートルである。油。 MX-30 Rotary-EV は、通常モード、純電気モード、充電モードなどのさまざまな走行モードを提供し、V2L および V2H 機能も備えています。 特に注目すべきはV2H機能で、MX-30ロータリーEVは停電時に自家発電機として機能し、約9日間電力をサポートします。

この一連の取り組みは、将来のモビリティとパワー技術におけるマツダの野心と革新的な精神を示しています。

In mid-January 2023, Mazda unveiled a new chapter in the MX-30 family at the Brussels Motor Show in Belgium, announcing the MX-30 e-Skyactiv Rotary-EV with extended-range electric technology. The focus of this launch is its unique range-extended electric system, in which the engine uses a rotary engine as a generator. This is the second time Mazda has used rotary engine technology since the RX-8 was discontinued.

Recently, Mazda launched a reservation activity for the MX-30 Rotary-EV in the Japanese market and plans to officially release it in the Japanese market in November. As early as 2020, Mazda brought the MX-30 car series, which is positioned as a light hybrid crossover SUV. Subsequently, they launched the all-electric MX-30 EV Model series, although its range did not reach 300 kilometers, so it received some criticism in some markets. But in the fierce competition for electric vehicles, Mazda seems to regard the electric version of the MX-30 EV Model as a secondary focus.

Mazda has previously announced plans to launch an extended-range power model equipped with a rotary engine, which is also one of the products they value very much. The rotary engine attracts attention because of its compact size. The MX-30 Rotary-EV is equipped with a rotary engine with a displacement of 830 cc. The engine has an output of 53 kW (approximately 71 horsepower) and 11.4 kg-m of torque. The main function of this engine is to act as a generator to charge the lithium battery pack with a capacity of 17.8 kWh. At the same time, the vehicle is also equipped with a 50-liter fuel tank. The electric motor provides an output of 125 kilowatts (about 168 horsepower) and 26.5 kilograms of torque.

According to data released by Mazda and based on test results from the Japanese Ministry of Transport, the pure electric cruising range of the MX-30 Rotary-EV reaches 107 kilometers (WLTC standard), while the average energy consumption is 15.4 kilometers per liter of oil. MX-30 Rotary-EV provides a variety of driving modes, including normal mode, pure electric mode and charging mode, and also has V2L and V2H functions. Of particular note is the V2H function, which enables the MX-30 Rotary-EV to act as a home generator during a power outage, providing approximately 9 days of power support.

This series of initiatives demonstrates Mazda’s ambition and innovative spirit in future mobility and power technologies.

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